Kundnöjdhet är vår prioritet
Då du kontaktar Meddelandelån kan du säkerställa dig om att du är i goda händer! Vår sakkunniga kundtjänst gör alltid sitt bästa för att reda ut ditt ärende så fort som möjligt. För att kunna göra detta är det väldigt viktigt för oss att du som kund verkligen får tag på oss då du har frågor om vår tjänst. Vi har under det senaste året gjort stora framsteg för att säkerställa oss om detta. I detta blogginlägg förklarar vår kundtjänst vad som gjorts, varför vi valt att göra så och hur detta påverkar dig som kund!
Din feedback är viktig
Vi utvecklar konstant vår tjänst och service enligt våra kunders önskan och behov. Vi gör detta bland annat genom våra kundundersökningar, men vi tar också alltid gärna emot återkoppling direkt via kundtjänsten.
Högt på prioritetslistan har vi haft att utveckla utbildningen vår kundtjänst får för att även bättre betjäna våra kunder. Målet som vi ställt har varit att säkerställa oss om att hela personalen har förutsättningarna att erbjuda samma nivå av högklassig service till våra kunder. Därmed kan du vara säker på att oberoende av vilken av våra medarbetare du pratar med, får du den bästa möjliga betjäningen i situation som situation.
Kortare väntetider genom teknologisk utveckling
En annan sak vi gjort under 2020 var att vi flyttade vår kundtjänst över till en ny serviceplattform där mail, telefon och chatt är samlat i ett och samma system. Denna utveckling har ökat på kundtjänstens effektivitet vilket syns till våra kunder i form av snabbare responstider på alla kanaler som används för att kontakta oss. Oberoende om du väljer att kontakta oss genom telefon, e-post eller via chatten behöver du inte köa i tiotals minuter eller vänta i flera dagar för att få svar på dina frågor!
Kundtjänstens responstider varierar beroende på vilken kanal du väljer att kontaktar oss genom. För tillfället får du i genomsnitt svar enligt följande tidtabell under kundtjänstens öppettider.
- Chatten: Under 1 minut.
- Telefon: Under 5 minuter.
- E-post: Under 2 timmar.
Liksom i trafiken, uppstår vissa rusningstider också då det kommer till kundtjänst. Under delar av dagen är helt enkelt mer trafik i de olika kanalerna och då dröjer det också aningen längre för vår kundtjänst att svara! Nedan presenterar vi en illustration på hur väntetiderna till kundtjänsten normalt fördelas.
Utöver den snabbare responstiden möjliggör de nya systemen vi tagit i bruk också effektivare efterföljning av dina ärenden. Detta betyder till exempel att om vi inte lyckas utreda ditt ärende under ett samtal, utan problemet kräver vidare utredning kan du oberoende vara säker på att ärendet behandlas fort, smidigt och löses så effektivt som möjligt!
Kundtjänst av högsta klass
Som vi redan konstaterat är vi väldigt stolta över den nivån av service vi kan erbjuda våra kunder för tillfället. Vår välutbildade och professionella kundtjänst har kunskapen att ta hand om de problem som du kan råka ut för när det kommer till vår tjänst. Genom att utrusta vår proffsiga kundtjänst med moderna och effektiva redskap försäkrar vi oss om att vi inte enbart har kunskap, utan även förmågan att uppfylla dina behov då det kommer till kundtjänst. Vår kundtjänst besvarar gärna eventuella frågor du kan ha om tjänsten!
Meddelandelån finns här för dig!
Vi finns här för dig! Om du råkar ut för oväntade utgifter eller är i behov av tillskott i kassan kan du ansöka om ett lån på 4000 - 30 000kr hos oss och du får besked direkt!